May 1, 2019

MALDIVES HERE I COME - EP 06

so, apa aku buat atas boat while semua orang pergi dive? melepak lah, apa lagi. malam tu aku tido masih terkejut2. kadang2 kalau aku pejam mata pun aku ternampak2 air berpusing2 macam dalam washing machine. but at least, aku ada Lind tidur sebelah aku and aku tak rasa seram sangat. aku masih terasa seperti diawang2an sikit. 

yang bestnya bila semua orang kena bangun awal for morning dive, aku boleh bangun lewat. yey! tak payah kelam kabut. time the diver turun untuk 2nd dive kut, aku pun start la mengelamun. apa aku nak buat eh.. sekali tetiba aku tengok pisang setandan tersadai kat hujung boat tu, aku terpikir buat cekodok pisang best jugak. and kebetulan time tu MR tak turun dive. 

aku baru melayan you tube tetiba MR keluar dari dalam.. laa.. tak turun rupanya orang tua ni.. hehehe 😀 tertinggal boat dive rupanya. tu la mengelamun lama sangat kat dalam 'bank'.. hahaha 😀 

kelakar time ni. aku dah lama tak masak kut. so terpaksa lah belajar dari MR. MR ni terrer masak. hehehe 😀 tak leh cakap ulang2 nanti dia kembang. sambil aku buat cekodok tu sambil MR ambik video. tapi buat masa ni aku tak jumpa pulak video tu. korang rajin2 lah scroll kat my ig @zin_ako and ada video aku masak cekodok tu kat situ. hehe 😀 
nampak tak betapa excited nya orang makan cekodok pisang aku?
 
sambil tunggu depa habis dive... santai je lah
meh try bawak boat pulak...


bila time petang pulak kitorang lepak untuk exchange gambar. aku bawak laptop untuk blogging sebenarnya tapi bila dah atas boat ni, terhoyong hayang, pening nak ngadap laptop lama2. so end up, laptop ni kitorang gunakan untuk exchange photos dari camera masing2. 
ni dah pening kenapa tah :D

No comments: