AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

September 15, 2019

Welcome to Uni Life

i still prefer his hair botak 😀
all the best adik... belajar rajin2 okay. 

The day has come that now, my son is registering for his Degree progamme. rasa macam cepat sangat masa berlalu. i always have confidence and faith in my 2 kids. alhamdulillah, they grow up to be good children - challenges in bringing them up and understanding them tu perkara biasa. each time aku ada challenge, i will look back at my own childhood. was i like that before? sebab orang tua2 kata, anak2 kita sedikit sebanyak akan ambik perangai kita jugak. i always pray to Allah that apa2 pun yang turun kat anak2 aku, biarlah benda2 yang baik2 jer. 

joey dalam part senyap dia, memberontak dia, cara study dia, memang banyak ikut aku. aku tau dia bijak (macam aku 😜 #silajanganmuntah) tapi sikap malas tu kuat masa dia kat high school, atau mungkin he has internal issues yang time tu aku pun susah nak get to him. and lagi satu ikut perangai aku adalah --> selalu buat last minute. adehhh... but anyhow, alhamdulillah since dia dah masuk college for his foundation last year, memang banyak sangat improvement in terms of his studies. and aku selalu doa supaya anak2 aku jadi anak2 yang soleh and solehah, and cemerlang in their studies supaya berguna di dunia and akhirat. aamiin... 

last weekend AH balik KL and memang dah bagitahu dia yang aku akan busy dengan registration joey and also wedding one of my staff kat office. so, dia kena ikut je lah activity aku tu. well, kalau ada anak macam ni lah kan, so consider it practise. tetttt.. 😜 

we arrived at Cyber Uni dalam pukul 11am. amazed jugak joey dah sampai awal2. sangat bagus perubahan anak teruna aku ni. semoga istiqomah, orang kata ekk.. so, my task was just to sign off on his registration. and comment yang aku terima, 

reg: ini mama ilham ke?
joey: ya
reg: mudanya nampak mama ilham
me: **senyum je** thank you
reg: anak sulung puan ke?
me: tak, ini anak bongsu
reg: owhh.. muda nampak..

time ni nak je aku bagitau - nak nampak muda, amalkan lah ageLOC! 😎

anyway, dah settle tu, kitorang went to the hall and dengar welcome speech and after that joey ajak pergi lunch kat alcea cafe where he used to work masa habis foundation. sekarang stop kejap to settle for his classes dulu. mula2 aku masuk kat cafe tu memang terpegun sebab cantik decor dia, and memang taste aku lah. kalau nak tau review cafe ni, korang boleh baca my posting on review ya. 
time ni tengah layan briefing
dah habis makan, we proceed to the wedding pulak. sekarang ni macam2 tempat orang buat wedding. and this place aqua hall kat bangi, kalau tak sebab wedding Z, aku pun tak tau wujudnya tempat ni. meriah betul wedding dia, siap ada performance and the emcee pun pot pet celoteh dia. start lah aku berangan, tapi aku rasa wedding aku nanti tak la besar macam tu... kecil kecilan je dah lah... cheywahh 😎 and disebabkan aku dah lunch kat cafe tadi, bila sampai kat tempat wedding, kitorang jamah dessert sahaja. sedap pulak bubur kacang hitam tu... sluurpp.. 
dah settle with joey's registration and wedding, next kita pergi dengar talk on business and ho wto earn passive income pulak and this time brought to us by Dr Sugeng, a successful entrepreneur from Pekan Baru, Indonesia. till my next posting okay! 

No comments: