AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

November 26, 2018

desaru here i come [part 5] - end

aku terjaga dalam lebih kurang pukul 6.30am kut.. err or at least before 7.00am.. eh apsal macam dah terang ehh.. mama kejutkan aku, padahal aku memang dah terjaga pun. mama kejut aku solat subuh. tido dengan mama & ayah memang akan terjaga every about 2 hours and mama memang dah warning sebab she needs to go to the bathroom. aku pun tak kisah. aku ok jer. best apa tido dengan mama & ayah.. like how i used to masa kecik2. sekarang dah tua bangka dapat lagi manja dengan diorang, it is an opportunity jugak kan. and again, i am so glad i actually stayed on with them on the trip. and thank you jugak AH sebab join the short trip.. he blends in dah macam our family member. 

aku turun bawah tengok lampu dah terang. AH dah bangun rupanya. aku terus pi bathroom and clean myself and ambik wuduk. on the way up aku tanya AH.. 

"you dah subuh ke?" 
"dah"   dia jawab. alhamdulillah... dalam hati aku.. 

bagus dia ni... time ni dah up sikit lahh points untuk dia.. husband material.. πŸ˜‚untung lah siapa dapat si AH ni.. sopan santun orangnya.. pandai ambik hati & bercakap dengan orang tua. kadang2 orang perempuan ni nak semua yang luaran je, sedangkan dalaman pun sangat penting sebenarnya.  nak cari kena cari yang boleh mengimamkan kita as ketua keluarga. i guess how they are brought up plays an important role, i believe. si joey tu je, aku nak kena basuh lagi, bagi lagi helok sket perangai. tapi maybe sebab dia masih budak2, only 18 years old, so masih belum matang on certain things. so, guys - readers out there.. lengkapkan diri for this if you wanna be a good spouse coz you are the one yang nak bimbing your life partner esok πŸ˜‰ okay enough of bebeling.. kita sambung citer...

settled kewajipan, aku lepak jap kat atas dengan mama & ayah. and ayah mintak coffee.. aku masak air and buat coffee untuk ayah pagi tu. kunun2 breakfast in bed.. ehh more of coffee in bed for my dad. hehehe πŸ˜† aku siap kemas barang2 aku sikit. food kat dalam fridge memang banyak tak yah cakap lah kan. i took some drinks that i bought the day before and brought it to N1's room for my nieces and my nephew kalau diorang lambat turun for brekkie. 

AH packed 1 of his bags to bring to his car. aku dah bagitau mama & ayah that AH and i will have breakfast outside. aku lagi puas kut.. i can get my roti canai and teh tarik.. and as i said, aku tak makan banyak mana pun.. and plus the breakfast package untuk 2 pax je for mama & ayah's room. 
view ni memang rare untuk aku. dah lama kut aku tak buat benda2 ni..
sorry eh AH, i ambik candid. πŸ˜†
aku perhati je AH buat benda2 ni untuk keter dia. aku dah lama kut tak tengok view ni.. hehehe 😁entah aku ingat lagi entah tidak. kalau dulu aku lah akan maintain kereta aku sendiri. ayah aku ajar apa nak buat, apa nak check. tapi bila dah malas.. tu yang aku decide beli je kereta apa2 ikut kemampuan poket aku and aku tak yah pikir maintenance. 

kitorang pergi balik kat restoran mamak yang kitorang tapau mee goreng untuk ayah malam tadi. masa tu time berlalu cepat sangat aku rasa. borak macam tak puas pulak dengan AH. tengok2 jam dah pukul 10.30am and N1 kata by 11.00am our driver sampai and nak bertolak balik ke KL. aku ni banyak cakap/bercerita agaknya tu yang tak habis2.. dah macam sessi bebelan pulak untuk AH. harap2 dia tak bosan la dengar cerita aku. 

sampai2 kat bilik jer, mama & ayah dah siap bawak turun all their bags. aku baru nak mintak tolong AH.. hehhehe 😁 but dah terlewat. diorang dah siap packing semua. tak lama lepas tu aku panggil bellboy to assist us with the bags. bila bellboy sampai, AH helped with the bags. ni another plus point, AH ni jenis ringan tulang, rajin nak buat benda2 macam ni tanpa disuruh. aku harap si joey ni esok2 pun macam tu jugak. tau bila nak menolong, tak payah disuruh. haa macam tu lah.. baru bf/hubby material! banyak aku dah bagi point kat si AH ni. 

dah keluar bilik, AH rajin lagi layan aku nak bergambar kat area dekat2 dengan bilik we all. cantek kut resort ni sebenarnya. and entah bila lagi dapat merasa nak dok sini. dah la jauh, mahal pulak tu aku rasa. ni pun sebab rezki tumpang bilik mama & ayah... hehehe 😁
TQ AH sebab ambik gambar ni i nampak slim sket πŸ˜‹
we gathered at the lobby ngam2 11.30am and the driver and our ride pun dah sampai. time to say goodbye to AH and desaru. it was indeed a short and sweet trip and time spent with AH. unexpected but was fun. and tak tau lah if we can have another opportunity again macam tu kan. we'll see. 
time to go back to KL *sad*
bye2 AH.. last memories at sands & sandals.. ada rezki jumpa lagi.
kitorang gerak ke KL and ada misi lain lagi... N1 seperti biasa misi mencari tempat makan yang menarik kat johor - which is mee racun katanya. aku dengar pun seriau.. agak2 lah kan. bagi la nama best sikit for marketing pun. ini mcam mendoakan pelanggan keracunan pulak. and bagusnya driver we all dia tabah je melayan kerenah we all dalam kereta. dia senyum jer.. hahaha πŸ˜‚ dengan ragam ayah aku kentut lah... dengan N1 kentut lah.. adehhh.. pening..



i ordered the one with tulang i think... and boleh la sedap jugak..
but am not gonna sedut inside the tulang.
coz am not gonna sedut what i can't see! 
so i guess, this is the end of our desaru trip. seronok sangat.. really enjoyed time with my nieces and nephew.. and manja2 dengan mama & ayah at the same time. tak tau la bila lagi dalam trip dengan kalam's clan macam ni. Ya Allah murahkan la rezeki kami for more future trips together. ameeennn 😊 and until today, 3 weeks after the trip, haritu aku kelentong dengan ayah bagitau AH on the way nak datang KL.. ehehe πŸ˜€sian ayah, dia percaya.. beriyer ayah tanya the next morning, "AH mana?" kekekeke πŸ˜€ dah seronok la ayah tu borak2 dengan AH. hmmm tak per lah.. ayah pun tak de anak lelaki, boleh je kalau nak buat anak angkat 😎

disclaimer: apa2 yang aku tulis dalam posting kali ni, aku dah dapat permission dari AH okay. and even to put up his photo, actually he didn't mind pun if i were to post his picture. cuma aku saje je letak sticker tu... heheheh πŸ˜‹ and tak de la 100% apa yang terjadi aku nak cerita kat sini. semua my postings memang macam tu.. ada la rahsia sikit2 for me and for whomever i write about untuk jaga privacy masing2.  maybe sebab dia single kut sebab tu dia tak kisah.. 

No comments: