AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

September 3, 2020

Vitamin Sea 28 Aug - 31 Aug 2020 - Day 2

Merdeka Dive 2020 Selamat Hari Kemerdekaan yang ke 63!
their 1st dive patutnya jumpa kat dive centre 830am. aku terfikir nak sleep in je while they all pergi dive. coz aku bukan boleh dive pun. tapi somehow, lepas solat subuh aku terus mandi and aku fikir aku akan have breakfast time diorang dah dive. 

tapi as i arrived at the dive centre, dengan HMS, memang terasa rindu dengan suasana preparation tu. aku act macho je. sekali Lee and Tash tanya if i want to be on the dive boat with them. mula2 aku tak leh nak decide. i told HMS kalau sampai kat jetty and tengok dive boat ada space lagi aku join lah. and to cut story short, i joined.
same time jugak SR contacted me and told me i am the 2nd top achiever for daily closings. alamak.. camna.. aku dah atas boat. ada ke line kat tengah laut tu? so, i gave SR my text just in case tak de line. tapi masa kat tengah tu, ada line kejap and aku sempat la practise, but bila dah time to share, terus tak de line. 😄

anyway, am glad i followed the group. masa before the 2nd dive kitorang stop kat satu teluk, air dia cantek gila. aku nak turun boat takut sebab dok fikir macamana nak naik nanti kat tangga tu sebab tangan boleh pakai sebelah je yang kuat. but then again bila semua dah turun - i find ways to turun and naik. memang air dia best sangat... and so beautiful!!

masa they were doing their 1st dive, tinggal aku dengan brader boatman, and dia tunjuk skill mancing ikan pakai tali tangsi je. tak sampai 5 minit kau, dapat ikan sekor! masa 2nd dive tu TA dgn Leez tak turun, masing2 dah letih. kitorang ni leisure diver, kalau rasa letih, tak yah turun sebab nanti tak enjoy pun. so ended up both of them tido atas boat sambil tunggu divers naik balik.

i think by noon we all are done with 2 dives and got back to our chalets. masing2 tido. well sebenarnya aku yang lebih2 tido. penat di buat ombak kut masa atas boat. mandi petang pastu get ready for BBQ and ada karaoke. saje jer syok2 antara kitorang. dok kat pulau lagu bukan banyak pun. lagipun aku dah lama tak karoks. dah tak ingat lagu2. and RMS pulak suruh aku nyanyi lagu baby shima la apa lah.. aku layankan je lah. janji happy orang kata. i really had fun. nak pi pulau lagi rasanya - doing nothing.



2 comments:

sophea ◇ said...

selamat hari kemerdekaan juga !! :)

bestnyaa diving. masa belajar agak agak berapa cost dia and berapa lama ? sorry banyak tanya pulak .

yeah i missing the sea a lot

Ain Kalam said...

to take the license seribu lebih. ada theory, then kat pool, lepas tu baru ke laut for the next practical & exam. kalau kat laut(pulau) tu biasa dlm 4 hari atau 5 hari.