AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

August 31, 2020

Vitamin Sea 28 Aug - 31 Aug 2020 - Day 1

it was a last minute arrangement. salah aku sendiri sebab terlupa plan diorang nak pergi tioman island. banyak sangat dalam kepala otak ni. dengan my SLAP tear lagi. 2 kali jugak la masuk hospital, hence why my blog was not updated for quite some time. yeah, i can't use my right hand for over 3 months. bukan senang ye, dah la aku ni right handed, but sshh do not complain, kita kena terima apa jua. redha, orang kata. and i keep on telling myself, Allah nak tolong aku clear dosa2 kecil. ๐Ÿ˜€

my syarat was kalau aku boleh car pool to go to tioman, aku pergi, and with syarat AH izinkan, of course. jangan lupa diri pulak. sekarang dah jadi bini orang - kena tanya permission.. ahakss ๐Ÿ˜‹so since AH pun pergi berlayar, i am good to go.
so kitorang pergi la berempat. somehow on the way tu i got anxiety attack. aku pun tak tau kenapa. so masa RMS stop to smoke, i opened my luggage and get my medicine. lepas tu tertido kejap and  felt much better after that. 

kitorang sampai kat tg gemok and stayed overnight situ. 3 of them took the 7am ferry and i took the 11am ferry. dah lama tak feeling2 travel sorang. so terasa lah travel sorang kejap. i was lucky masa pergi tu, i was asked if i want to duduk kat tingkat atas ferry tu. tup2 dapat duduk kat dalam bilik captain ferry. dah la tu dapat experience ferry stopped by polis marin buat spot check. cuak jugak aku. told AH and he said, itu check biasa je. don't have to worry. heheh ๐Ÿ˜€maybe aku suspen sebab aku sorang dok kat bilik captain. mana la tau kut2 sebenarnya tak boleh ke. aku bukan crew kan. but everything was good. 
ohhh macam ni bilik captain ferry :D
sampai kat salang bay, aku jalan je ikut gambar2 yang HMS hantar. puan sri ni memang bagus... hehehe ๐Ÿ˜€ rajin dia ambik gambar nak tunjuk arah untuk aku mana nak pergi bila dah sampai. time aku sampai diorang dah get ready kat dive centre. memang la aku rindu tengok all the preparations - tapi apa kan daya. sabar je lah buat masa ni. why risk my life kan.?

terkejut jumpa Lee sebab dah lain sangat.. hehee ๐Ÿ˜€ dah slim down compared to masa kenal dia. and rambut dah pendek. it was so good to meet Tash too. mini reunion for maldives group. dah lepas diorang berlepas for their check out dive, i went to our room. ingat nak makan tapi since kena jalan balik near to the jetty, aku decide untuk layan mata je. tunggu diorang balik dive. 
dah macam anti sosial je kan.. ๐Ÿ˜‹
dah lepas diorang balik dive tu kitorang jalan2 ke hujung salang ni. not bad jugak photoshoot spots yang orang2 pulau ni create. terus macam ala2 berada di lombok pulak. ๐Ÿ˜‹ 
rasanya tak payah lah nak buat review salang pusaka ni sebab dulu dah pernah buat review kut. ke, tak pernah? hhehe ๐Ÿ˜€anyhow ada jugak a few chalets yang menarik kat salang area ni.

No comments: