AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

September 30, 2019

monday blues?

aku tak rasa aku ada monday blues. pada aku any time kalau aku rasa tak de mood maka tak de mood lah nak gi kerja. sebenar2nya memang otak aku dah tepu nak pergi kerja. dah bosan tahap maksima dengan benda2 kat office. apa yang buat aku masih bertahan are my people. yes my people as in my team members kat office yang memang masih semangat bekerja. diorang pun macam aku jugak, kerja sebab nak put food on the table. tapi sejak dua menjak ni hati aku dah tak ada kat office. tapi aku kena la jugak gi kerja kan. kalau tak diri sendiri, siapa nak tanggung aku. 

kadang2 kita plan banyak benda tapi akhir cerita mesti up to Allah swt. kalau dulu time aku muda2, aku ingat bila dah kahwin, suami akan tanggung aku sepenuhnya. tapi semua tu dalam drama je sebenarnya. kalau di tanggung sepenuhnya pun hidup boleh stress, mana tak nya, nak beli apa2 semua kena mintak izin. you will have no buying power at all sebab dependent on others. 

so now, at my age, aku masih mengejar, urmmm is that the right way of saying it? tak lah mengejar harta dunia mana pun, cuma logically and in reality, memang la kena ada income to survive, kan. cuma aku dah tak de hati kat tempat office aku sekarang ni je. 

today sampai2 kat office, power trip lagi. ko rasa? mana nak semangat. pastu dengan banyak lagi benda nak kena kejar tapi tak cukup masa. atas nama nak aku kerja after 530pm? hmm sorry la labu, aku banyak lagi benda lain yang aku nak buat. 

and dengan today tshirt supplier aku buat hal - memang mencabar kesabaran aku. lepas aku dapat barang2 aku memang aku ban terus supplier tu. baik tutup kedai je lah. 

sekarang aku penat - and entah apa2 lagi lah. 

No comments: