AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

October 30, 2018

tenggol here i come (part 12)

hari dah makin gelap. masa tu aku dah start resah jugak lah.. tapi sebab kawan2 macam selamba je.. aku pun cuba la tenangkan diri jugak. kepala dah kurang denyut tapi masih sakit. aku tengok dia dah siap tukar tshirt lain. dah siap mandi katanya. untung lah kalau lelaki ni senang je. looking at him somehow just calm me down. i dont know there is something about him.. he will be just watching most of the time, doesnt talk much and he would just smile. kalau dia nak banyak or bercakap pun maybe to his friends who were with him or whomever next to him at that time. aku? memang tak la nak lepak sangat beside him. aku terasa macam segan kut. 


most of us dah mati kutu or maybe dah kepenatan and melekit or sejuk. ada yang lepak2 in different group. aku masih jalan2 atas KMPekan ambik video and ambik gambar. hehehe 😜 aku happy tapi ada sikit risau lah.. its like.. whats next. 

tengok jam dah lewat sangat ni. dengar2 cerita bot yang sepatutnya nak bawak kitorang tak boleh datang.. entah.. aku pun tak berapa faham. sedangkan masa tu dah pukul 6 lebih. aku dah rasa tak best sebab dengan keadaan tak bersih, aku fikir, zohor dah ke mana... asar dah sampai penghujung. masa tu lah aku fikir, i should have brought extra clothes and telekung. but then again, dalam sejarah hidup aku dive, mana ada pernah this long kut. paling2 mesti sempat balik ke darat untuk solat. happy happy jugak naughty naughty jugak tapi kalau boleh tu solat tak mau la tinggal kut. 😎try jugak lah lengkapkan yang sepatutnya. so i supposed betul lah orang kata kalau dah routine, bila tak buat tu akan terasa resah semacam. kepala otak aku pun dah fikir lisa & joey. rindu sangat dengan diorang. kalau trip ni joey ada sekali kan cool. siapa sangka, aku boleh sama2 dive macam ni dengan bujang senang aku. sambil type ni adeehhh tetiba rindu pulak dengan joey ni... ye, happy happy jugak tapi dalam ingatan aku tak pernah lupa lisa & joey. they are my life. agaknya time aku kat KMPekan tu diorang tak sangka kut aku dah ada sorang bujang and sorang anak dara 🙇 kejap2.. jangan muntah dulu. bukan apa aku ni kadang2 pun lupa aku ni dah mak dara.. hehhe 😁maybe sebab my character happy go lucky and cepat peramah dengan orang. ye lah kalau tak idak la in customer service line kan. memang a people person. 

tiba2 hujan turun pulak.. kepala aku dah denyut2 balik. diorang suruh masuk dalam kapal and duduk kat tempat masa mula2 kitorang duduk awal pagi. aku gi jugak lah tapi bila dah sampai kat the sitting area bila terasa kapal membuai kepala aku pun lagi membuai. so i thought must be my contact lense. so i walk out of the dining room area (thats what i call it lah) and ke luar kapal and bukak contact lense aku. memang nampak kabur coz aku terlebih pandai tak bawak my glasses. nak melawa punya pasal la kan. so now, no lense and pandangan aku kabur. aku dengan LS lepak kat tempat they prepare the dive tank. aku terlelap sambil duduk - memang sakit punggung gak lak. aku intai2 kat tempat bag tu. time tu aku tak fikir dah rasa nak baring je. 

tak lama lepas tu aku terlelap.. tak berapa selesa but the most selesa tempat i can find for me to take a nap. sambil lelap mata tu aku masih terdengar suara2 diorang borak2 and hearing their voices makes me feel safe. and i think one of the maritime officer was there the whole time but i cannot recall which one. tapi aku dengar la diorang borak2.. cuma mata aku tak larat nak bukak.. aku ambik towel aku and buat cover muka. and tak lama lepas tu macam diorang dimkan lampu.. memang lebih selesa and rasa lega betul. time tu aku tak heran dah.. balik la kul berapa pun, janji aku dapat rehat kejap. rasa macam diorang sweet sangat lepak dengan we all. terasa lah ada yang temankan. 
gambar ni one of the diver snap... hahaha sib baik aku cover muka.. aku la tu bwh towel :P
sambil2 tu aku terdengar2 diorang dok discuss and which boat will be coming to get us. tak lama lepas tu, yang aku dengar they can only get boat nelayan to come and get us and take us back to the shore. hemmm memang truly superb experience lah in my thought. time tu aku tak tengok lagi keadaan laut. aku relaks lagi.. sambil2 borak, some of the officers memang advice us to just stay on the ship. aku ikut je tak kisah coz to me at that point of time, they are the expert. we should be listening to them.  

lampu diorang dah switch on balik. aku pun bangkit la coz tak nak jadi gangguan laluan diorang. tiba2 time tu diorang dah kecoh2 macam suruh naik boat nelayan and ladies first? hmm biar betul.. aku masih mamai. and at that point of time i saw him already with his bag. aku pun macam confuse kejap. coz some said tinggalkan bag, bawak badan jer. bag aku pun tak de apa sangat la except brg2 dive aku la kan. 

and aku teringat jugak apa2 pun bawak barang2 penting je dulu.. so i have my blue drybag with me with my dry towel in there just in case i will need it again. and when i stepped out to the side of the ship, i can see nothing but high strong wave, it was dark and scary.. and i can see the boat nelayan swaying side to side and trying so hard to come near to the ship. i was like.."oh shit!! is this what we really need to do??"  jantung aku dah laju gila, tangan aku dah gigil. mata aku dah berair. dalam fikiran aku at that point of time cuma lisa & joey, and split moment thought of mama & ayah too. kalau apa2 jadi kat aku, kaiser boleh tengok2kan ke? entah.. kenapa aku terfikir kaiser.. walaupun antara aku dengan kaiser memang dah tak ada apa2. maybe sebab kalau pasal anak2, aku akan bercakap dengan kaiser sebab dia yang sama2 membesarkan anak2 aku. and aku tau dia sayang anak2 aku macam anak dia sendiri. Ya Allah will i be safe home? LS dah tarik tangan aku.. i felt like both of my feet were pinned to the floor and frozen and can't move.. 
this may not be the actual wave but this was what i saw!

No comments: