August 21, 2021

Work In Progress - Home in Tawau

dah 2 hari lebih tuan & his housemate mengecat rumah kat tawau. kalau lah dekat sini, dah lama panggil en misan & his crew. 😂 cuma duit je lah kena invest upah & barang. but for now tuan kata dia akan buat sendiri yang mana perlu. and his housemate pun tolong2 jugak. 

dari dinding yang warna hijau macam katak pisang, now they painted it white. memang kena 3 layers jugak tuan kata sebab dah warna asal hijau kan. and i think the next step is the lumut2 kat tepi dinding. if only ada water jet pressure tu, sekejap je clean. 

ni tuan tunjuk, kalau 1 layer, memang masih nampak capuk2 & hijau

aku ni very particular especially bab2 toilet & dapur. and sah2 aku akan mintak tuan tukar toilet seat at both toilets. sebab pada aku, kebersihan and personality penghuni terletak pada toilet rumah diorang. i just cannot lah kalau toilet berlumut macam tu and macam tak pernah cuci pulak tandas dia. dengan the flush tak boleh guna - how can a family lived in that house like that before? serious aku tak faham.

walaupun this house is not permanent for both of us, at least ni la rumah for us to stay and for me to come home to. kena la jugak jaga. so sekarang nampak gaya kami kena maintain 3 rumah altogether and next year bila our house dah siap, kita akan arrange balik macamana.

sekarang ni aku rasa aku akan bawak pinggan mangkuk kitorang yang kat KL ni ke sana. lagi pun aku ada a few sets yang tak pakai semua. so baik memanfaatkan ke sana. 

No comments: