AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

April 18, 2018

The Struggle is Real

for some people memang tak kisah if anyone were to comment about their weight. it is either diorang betul2 tak kisah atau diorang pun dah tak larat nak manage their own weight. apa2 pun, aku kisah!! ye, aku kisah! kenapa aku kisah? sebab memang aku kisah lah. and yes memang aku sensitif pasal weight aku. so hari ni aku pun cari gambar2 lama time weight aku below 60kg (ye la kang tak leh gi fesyen show pulak kann kannn )

lain orang lain struggle dia and pada aku, my struggle is managing my weight. tahun lepas struggle aku lain - which was to choose between my studio and my apartment. so i leave it to Allah. yang mana Allah izinkan, yang itu aku follow. memang betul la apa2 pun bila leave it to Allah, ringan sikit beban kat bahu tu. last year punya cerita memang aku sayang studio aku, tapi bila dah berbulan aku struggle nak bayar, orang lain tak leh tolong pun. aku yang kena tolong settle sendiri. puas jugak aku korek sini kambus sini korek sana kambus sana. tanpa membebankan sesiapa. so bila Allah bagi jalan, akhirnya aku chose to release my studio. alhamdulilah syukur sangat2 sekarang aku dah boleh bernafas. lega tang poket and lega tang badan and otak jugak. tahun ni syukur alhamdulillah jugak, Allah murahkan rezeki aku kat corporate clients. sebab tu kalau kat gym, member2 zin aku membantu.

my weight start naik mendadak sejak aku keluar hospital tahun lepas. tak tau nak kata logic ke tidak but that is the reality. lepas tu, campur dengan faktor umur yang memang akan mengslowkan proses reducing weight lagi lah aku frust kan. so itu la ceritanya, tak berapa nampak ketara tapi pada hakikatnya weight aku sekarang dah exceed yang sepatutnya. memang la aku angin kalau orang komen. korang ingat aku suka? 

at 56kg i think in 2016
at 64kg i think in 2017
beza aku dengan orang2 lain, bila weight bertambah jangan la stop weight training or weight lifting session. sebab dengan cara ni je aku dapat maintain bentuk badan yang aku nak. and i won't look flabby at areas you know where. tetapi disebabkan weight aku sekarang memang la akan nampak bulky.

why do i call it a struggle pasal ni and to elaborate more... check out my blog esok 😋 for the next post.

No comments: