AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

April 16, 2020

Ayam Masak Kicap Hangit

semalam aku masak ayam masak kicap. and that was after i ordered char kuey tiow and mee rebus via grabfood. and i also ordered cakes from secret recipe. aku pun tak tau kenapa dengan aku semalam. dah la sakit kepala almost the whole day sampai muntah tengah malam. and aku start layan drama dari tengahari kut sampai 4am! korang rasa? 

memang aku stress and suspen - gara2 covid test yang aku kena buat. jap2 lek.. later2 aku citer pasal covid test experience aku plak. so anyway, memang la aku risau. mana fikir anak2 aku lagi, business lagi and AH lagi. dah la aku tak boleh nak contact AH sebab memang tak de signal kat tempat dia kerja sekarang ni. memang aku stress. and aku tahu, kalau aku stress aku akan makan banyak. aku tak berani nak zumba dah sebab aku takut nanti degup jantung aku terlalu laju waktu malam. dah 2 kali aku kena lepas zumba 9pm walaupun aku tak baut buat all out. 

anyway, see, banyaknya aku terlari dari landasan posting ni sebenarnya. aku masak tak banyak. paling2 pun few ketul ayam cukup untuk joey & aku. but semalam, maybe sebab aku dah makan char kuey tiow petang, malam aku tak lapar. so, i just kept the extra balance lauk kat dalam fridge for lunch the next day. 

aku tau ayam masak kicap aku agak hangit sebab aku terlalai sekejap sambil buat kerja lain. tapi tengok joey makan selamba je. but today time lunch, joey keluar bilik. dia bagitau dia tak puasa hari ni. so, aku panaskan lauk ayam masak kicap tu, and aku makan je mee rebus yang order semalam. 

then joey datang kat aku.

mama makan tak semalam?
makan, tapi tak makan nasi sebab kenyang char kuey tiow.
ohh so mama tak makan la ayam masak kicap ni?
tak? kenapa? ok tak adik?
cuba mama rasa
alaa mama dah kenyang mee rebus ni
mama rasa je *sambil bawak semulut ayam nak suap kat aku*
erkkk pahitnya adik!!
hahah 😄ye kan.. rasa pelik
*aku terus lari ke dapur & luahkan balik ayam tu*
laa.. so sorry adik.. semalam memang terhangit.. semua ke rasa macam tu?
haah the whole lauk
laa kenapa adik tak bagitau mama.
hehe 😁tak pe.. joey makan je cuma rasa pelik lah. 

laaa siannya anak aku, 😩 dia makan je semua, habis pulak tu. aku yang makan semulut pun tak boleh nak telan.. 
hari ni joey tolong aku pasang rack untuk toilet yang dah lebih setahun dalam home office. TQ adik 😘

No comments: