AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

April 8, 2020

Tak Ada Cinta Sepertimu - My Personal Review

cannot remember macamana terjumpa drama ni. dah bosan layan netflix sebenarnya and terasa macam movie2 kat netflix tak de yang ringan2 and cintan2 sweet. so entah macamana terjumpa drama ni. yang membuatkan aku tertarik nak tengok sebab pelakon wanita utama dia. suka tengok zahirah mac wilson. so cantek. macam perfect muka dia. and another one pelakon lelaki utama dia, syafiq kyle. 

somehow dah lama tak tengok drama melayu, somehow aku tak boleh nak predict sangat jalan cerita dia. how they met kat super market and bila athea (watak zahirah) on the phone mentioning 'mama', i was like... laaa baru ingat boleh fall in love, bini orang ke? but towards in the middle of the drama, semakin menarik. zahirah berlakon memang so bersahaja. 

and syafiq, as hazran. i think the drama yang aku ingat pasal syafiq is when he became an ustaz. so aku kena adjust sikit my imagination dalam drama Tak Ada Cinta Sepertimu ni. and sebab sekarang ni pun AH tengah berlayar, aku start la imagine cara percakapan hazran tu lagi buat aku rindu kat AH. 

and during time AH had a break 1 day, aku pun cerita.. and i told him that hazran and athea reminds me of us. athea tu orangnya keras tapi sebenarnya ada hati dia lembut kat dalam. and hazran tu macam sabar je. 

just that one thing yang aku tak setuju dalam drama tu, si hazran dah bertunang, boleh lagi berdua2an dengan athea which walaupun jiran - but boleh jadi rapat eventually. so agak bahaya di situ.. although memang sebenarnya aku geram dengan tunang si hazran tu ngada2. and dia pun pi bagi muka kat boss dia. 

i guess moral or the story, kalau dengan perempuan - they want attention and kalau dengan lelaki, jangan nak ngada2 sangat sebab mana la tau, lelaki ni depan lain kat belakang kang jadi lain. so, better bersederhana and berpatutan. ha gitu.. heheh aku rasa lah kan. aku pun bukan la pro pasal relationship. ni sebab layan drama tu je.

and character mak si hazran tu best and ayah hazran pun cool je. haa baru la best husband and wife macam tu kan. but the part yang dia menyamar tu - korang rasa kalau korang kat tempat athea, korang marah tak?

anyway ini drama tahun 2018 kut. aku ni memang suka korek2 drama lama. kesimpulan dia, drama ni best layan coz it is not so heavy and sweet2 banget gitu.. pelakon2 pun semua best2.

No comments: