AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

June 26, 2019

Cari Aku Di Syurga


musim berdrama telah bermula. aku baru habis, settled... entah macamana aku tersangkut dengan cerita ni. must be because of aeril tu and also janna nick. tertengok trailers kat ig sebenarnya, lepas tu terus tersangkut. one thing aku notice, drama2 melayu sekarang ni kalau orang ado2 jer, mesti nak pakai mini cooper. bosan betul. cuba lah pakai Z4 ke, best la sket. dah a few drama's aku tengok sama jer, dari masa layan drama fattah amin dulu yang dengan janna nick pun macam tu jugak. 

anyway, drama melayu ni biasa lah, mostly pasal cinta dua darjat. orang kaya tak leh kawin dengan orang miskin. atau nanti kalau kawin dengan orang miskin hidup tak happy sebab tersiksa tak cukup duit je. 

so cerita ni lebih kurang macam tu lah. best jugak lakonan both aeril and janna nick cuma kadang ada lah nampak macam over sket si janna nick ni. dia ni memang semula jadi tomboy agaknya, so memang agak garang gitu perangai dia. and typical malay drama, all these kawin2 paksa.. adeh.. what is dis?? why do you have to arrange your children's marriage? esok2 kalau depa tak happy, they will blame you back. ko nak ke? 

ada la some of the episodes yang memang menyentuh perasaan. and part yang aku tak leh was when aku rasa as a mom, kejam nya dia dekat baby dia. and part yang aku sebak is how janna nick acted as a wife and how she bullied her husband anas (aeril). kejam sungguh sampai campak2 sayur ke lantai and how can she hempuk his head with gayung. berair terus mata aku tengok, omaigod.. serious kejam... i cannot imagine someone would treat a husband like that. 

anyway, korang boleh layan drama ni kat internet, just search the title. i finished watching the whole episodes in 1 week kut. pening jugak la kepala bila tak cukup tido. but tak pe lah, biasa la pun. enjoy people.. i would say it is a nice drama although - lebih kurang sama dengan drama2 sebelum ni. i really wish directors or drama maker can make something yang berlainan. boley tak? 
maria farida - memang sesuai mommy orang kaya2 😋
mula2 aku tengok dia ni, aku tenung je.. si woshu2 rupanya 😁
this guy comels.. orang baru - ke, aku yang baru tau?
tapi sampai habis drama, aku masih tak faham apa kaitan tajuk ni dengan jalan cerita ni. macam tak kena jer. coz the title macam ada kena mengena dengan kematian but ending dia tak de pulak orang yang mati, except his mom.

No comments: