AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

April 18, 2019

ramble

aku tak tau nak citer pasal keserabutan atau benda2 yang menyeronokkan aku. there are too many activities going around in my life lately. maybe i can do some excerpts of them? untuk you all yang dah rindukan my postings. errr rindu ke? ihik... ๐Ÿ˜› kejap aku pikir apa yang membuatkan aku serabut. not really serabut lah cuma something new yang aku kena fikir. 

sekarang ni since aku tak berapa nak sihat, tak la sakit cuma kena slow down aka lemau sikit until i am fully able to workout like i used to. so my side income pun agak slow. buat masa ni i have to share among 3 other instructors more. and i don't have my own portion. apa2 pun aku selalu fikir memang ada or akan ada hikmah di sebalik setiap perkara yang berlaku. aku tau kisah ni agak membosankan and dah drag for few months now. almost half a year kut. entah lah. agaknya Tuhan nak suruh aku fikir jugak something else that i can do for my side income other than zumba kut. bukan aku nak complain cuma sekadar share apa yang dalam kepala otak aku sekarang ni. sentiasa bersyukur supaya insyaallah ada je rezki akan datang. 

semalam pun aku ada borak dgn MrH pasal my current financial situation. entahlah... actually we were talking about career kut - and then joey's scholarship.. tau2 dah my financial situation pun dia tahu. aku memang tak berapa selesa nak cerita hal2 my income ni. i prefer to keep it to myself coz orang akan senang mengjudge kita bila diorang tahu. either they judge or they take advantage. bukan lah aku nak cakap semua macam tu cuma, ye la, susah senang aku biar aku je yang tahu - ha, macam tu la style aku. cuma aku rasa bila orang dah betul2 kenal aku akan faham situasi aku. i will always try to provide the best for my kids. insyaallah, aku percaya Allah swt tu maha pemurah - rezki anak akan ada. walaupun sekarang ni memang nak senoneng kepala gak fikir.. hahaha ๐Ÿ˜€gelak je lah kan, nak buat macamana lagi. 

hemmm... aku rasa aku dah lama tak buat vision board kan. aku pernah je berangan for lots of things in my life. semalam kut, time aku berfikir sorang2, agak2 ada tak angan2 aku sebelum2 ni yang memang tak terfikir akan tercapai (when i was thinking about it dulu) akan tercapai? aku rasa aku akan dapat... aku doa je lah kalau itu yang terbaik. why not kan? bukan ke kita tau Allah akan bagi hambaNya kalau itu adalah yang terbaik. and the timing is always right according to His timing and kesesuaian kita. so, what we can do, is Sabar and Doa - with some effort kalau itu yang betul2 kita nak. **sigh** dan aku berangan lagi. 

thinking of career. aku ada borak dengan WMN semalam kat office. at the same time, right now i am trying to pujuk hati that this is terbaik untuk aku. is it too late? maybe not... maybe aku boleh lagi try untuk cuba capai apa yang aku rasa aku boleh buat. and i am talking to myself again.. and you, my readers.. hmmm maybe.. 

No comments: