AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

April 4, 2019

no exercise - makan berpada2

ada je yang bersuara pasal aku tak berexercise. kalau tak faham situasi aku, aku sarankan tak payah lah try nak jadi miss/mr you know everything. bikin aku panas telinga je. memang kalau anyone nak lose weight sebenarnya pemakanan 80% and exercise 20% or some says 70%, 30%. tak kisah la yang mana pun tapi hakikatnya memang pemakanan plays an important role. 

kalau korang rajin, korang boleh keep track pakai fitness pal. it is not 100% accurate but it can be used as guideline on how to control certain food intake and you arrange your daily activities with working out. memang seronok kalau ko makan certain amount of food, and then bila ko exercise, ko boleh tengok how much you burn. 

aku memang seorang yang pemakan, and alhamdulillah aku memang sentiasa active sejak zaman sekolah lagi. ha korang kira la lifestyle aku dah berpuluh tahun macam tu gayanya. and memang you can't deny as you age, agak slow untuk ko turunkan berat badan. same goes to me jugak. in fact sekarang ni memang aku dah sampai ke tahap danger zone. 66kg okeh! and it is so not funny. and bmi aku 25 which it is not at my comfort level at all. memang la pada some people, tak ketara sangat sebab aku tinggi and not so bad la kelihatannya except, aku terasa kat tummy, peha & arm. bab2 area assets, aku suka pulak, like my top and bottom.. tettt... 

anyway, action kena ada, so yesterday (2nd Apr 2019) aku start dengan 1 product named, Dietmonsta sebab aku tengok food dia macam mengenyangkan tanpa having to eat so much. and aku pun terpengaruh dengan pelakon paskal tu, siapa nama dia.. errr Hairul Azreen eh? kikiki 😁 and i am trying no carbs for lunch and dinner. so, i started no carbs for dinner semalam and aku makan sebelum maghrib dengan N3. alhamdulillah aku kenyang sampai ke tengah malam or next morning. so today (3rd Apr 2019), i am going to have lunch with no carbs and dinner with no carbs. my breakfast was heavy with kuey tiow goreng bibik - terbaik lah!

so i took like 6 meals from Dietmonsta. and i will arrange it for 2 days in a row. next i want to try yang pasta dia pulak. macam yummy jer.. and i restart with my bizziboddy drink today. sekarang aku rasa lalok and pening kepala. maybe at the end of the week, i will weigh myself and see how much is my weight 👅




No comments: