AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

April 30, 2019

MALDIVES HERE I COME - EP 05

30 Jan 2019: after all the experiences that i have got during my trip to maldives, tak bermakna i did not enjoy myself, kan. bila kita redha dengan ketentuanNya, we are more relaxed. lebih kurang gitu lah. i was discharged after 3 days, masa nak balik ke pulau tu, memang Hamey yang temankan aku sentiasa. he is such a nice guy. baik sangat and sangat perihatin. cuma bab komunikasi tu mencabar jugak lah, kan. habis bag2 aku semua dia nak carry, padahal aku rasa berat kut my knapsack tu. 

masa mula2 nak naik boat ke pulau where the rest of our group nak berkumpul for BBQ tu aku cuak jugak. jantung aku dah debar2. ye lah, aku tengok air laut dah tak menenangkan macam dulu. aku masih trauma barangkali. infact sampai sekarang pun rasanya. aku masuk dalam boat tu aku tanya Hamey,

do they have life jacket?

yes, they have.

where are the life jackets?

there, at the front of the boat. 

why so far? if anything happens, do we have time to get the life jackets?

can you swim?

yes, i can swim. but...

don't worry, i will not let you by yourself.

hmmm

memang acah sweet lah kan ayat tu, tapi aku masih gayat. and aku pun terus try tutup mata and mulut aku tak habis2 kumat kamit, berzikir apa2 yang patut. 

alhamdulillah aku selamat sampai kat pulau tu. and during the time we arrived, the group tak sampai lagi. so hamey bawak la aku pusing2 kat pulau tu.. kitorang jalan kaki jer.. and the pasir pantai yang putih tu memang cantek. and air laut yang warna macam bertingkat2 tu tak payah cakap lah kan. berlapis2 warnanya. 

hey i can see our boat from the shore!! 
 
Hamey who took care of me through out my stay at the Maldives Hosp
DM Lee who helped me the 1st time i could not breathe
DM Pino who brought me up and did CPR on me and saved my life :)
 

by the time sun sets, kitorang dah dapat berkumpul ramai2. the preparation best.. i am sure the BBQ spread was marvelous but i did not really enjoy the food. al maklum baru lepas keluar hospital. but the sambutan by my divers friends sangat mengharukan. aku happy sangat dapat jumpa Lind balik, jumpa MR, TK and TN. looking as familiar faces - memang melegakan aku. walaupun aku tak banyak bercakap malam tu, tapi aku bersyukur aku masih boleh join the BBQ. 

aku tak makan banyak pun... memang so not me to just look at the prawns.. rugi rasanya tapi aku kurang selera makan. aku seronok tengok telatah kawan2 aku tu jer. kalau tak tak kerana mengah, dah lama aku menari kut. hahaha  😂


the whole group :)
our original group from left:
TK, MR, Lind, TN and I

No comments: