AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

April 25, 2019

Avengers End Game - my personal review

tapi lepas ni jangan marah aku pulak kalau ini jadi spoiler. memang la aku excited nak tengok citer ni. berangan nak tengok gold class sebab aku tahu movie ni panjang.. berbaloi kalau nak dok kat recliner chair tu for 3 hours kut. but due to time constraints, and limited place, terima je lah tengok kat aeonau2. masa mula2 book, tak sampai pun 10 orang kat panggung tu, tapi malam tadi bila pergi, dah penuh panggung dengan manusia. 

aku keletihan sebenarnya. dengan tak berapa sihat lagi (korang mesti dah muak kan dengan aku yang tak berapa sihat ni) but anyway macam tu la kenyataan nya. jangan MrH bosan dengan keadaan aku sudah. tapi bukan selalu aku macam ni. just that it happens.. shit happens. aku rindu sangat kat MrH sebenarnya tapi kena lah terima kenyataan about long distance relationship ni. it is pretty expensive. but, i guess sometimes love needs sacrifice? cheywah... #tolongjanganmuntah. aku hargai his pengorbanan on time and energy untuk aku. ehh.. apsal aku terpesong ni? hahaha 😀 dah terdivert pulak arah tujuan. 

ok lah, aku buat pengakuan. aku tertido beberapa kali during the first 1.5 hours of the movie. al maklum, penat balik kerja, had early dinner, makan ubat and pi zumba. balik zumba je, mandi terus pi movie. sampai joey tanya, 

"mama nak pergi macam tu?"

"hah ye lah, dah siap ni."

"tapi rambut basah2 macam tu?"

"errr.. yeah.. tak leh ke?"

"perempuan memang macam tu ke? biasa eh keluar rambut basah? ke, mama nak pakai cap?"

"ermm.. i should wear cap la ni?

so aku terus sambar cap aku and joey nampak lebih tenang.. LOL 😄 and bila dia nampak aku pakai selipar...

"ma.. pakai selipar je?"

"errmm ye la.. tak de sape nak nampak pun comot2"

"ma, ramai la orang nanti"

"hemmm ok, dalam kereta mama ada kasut" so untuk menyenangkan hati joey, aku tukar la to my sneakers. nampak tak betapa joey menjaga keterampilan mama dia.. hehehe 😄 ok, back to avengers. 

memandangkan aku tak berapa focus, tak leh la aku nak bagi review terlalu details. and memang superheros ramai gila. superheroes yang korang harap timbul balik, akan timbul balik. aku stress tengok thor perut boroi sebenarnya. and diorang nampak macam dah putus asa and macam tak berapa ada energy and confidence. fighting scenes memang dahsyat. aku terkejut gak kenapa tetiba captain marvel jadi the most powerful antara semua superheroes tu. sebab sebelum keluar movie captain marvel tu aku tak tau pun dia terrer.. 😄 anyway, memang akan ada superheroes yang mati. korang nak aku bagitau ke? errr.. korang tengok sendiri lah. 

and macam biasa lepas movie, aku borak la dengan joey pasal movie tu. and kenapa some of the superheroes dimatikan watak diorang. sedih la jugak.. and macam, eh.. lepas ni dia dah tak de? haa gitu lah persoalan dalam kepala otak aku. so, explanation nya, contract diorang dah tamat jadi superheros.. hehehe bagi chance kat superheros baru & muda.. sedey weh tengok captain america aku dah tua... sob sob...and iron man dah... huk huk... 

ha korang pi la layan avengers tu.. best.. aku kena tengok lagi sekali rasanya, cuma sakit pinggang la duduk for straight 3 hours. 

No comments: