AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

December 23, 2018

busy sunday

punya la aku siap list down apa yang perlu aku buat untuk sunday. takut ada yang tertinggal. so far alhamdulillah everything was done according to plan and some are earlier and smoother than planned. i woke up and don't feel like going out for breakfast coz sah2 joey masih dalam bilik dia. kalau aku keluar dengan kalams clan, lagi lama aku kat luar. so, i decided to buat tuna mayo sandwich for joey and i.

my airbnb guest checked out earlier at about 10.30am which makes it easier for me to arrange for my cleaner to clean my apartment. i fetched the cleaner at 11.30am, sent her to the apartment, i took all the used bedsheets, towels, blankets and sent to self service laundry. while waiting for it to wash, i had my early lunch at around 12 noon since i will be conducting aqua zumba later at 3pm. okay aku mengaku dok type ni time kerja tapi tengah tak de mood nak kerja sebab pikir MrH nak datang malam ni sebab dia tengah cuti. 😋
sambil tunggu laundry kering, aku drive balik hantar lunch kat joey. and as expected, breakfast dia pun tak usik lagi. so aku tambah je lah lunch pulak. dah berderet makanan atas meja makan tu. layan kan je lah anak bujang aku sorang ni. he got up dalam pukul 1 lebih kut.. aku pun entah macamana terlelap kejap. dah settle borak dengan dia kejap, aku pun rush balik ke laundry, pick up yang dah kering, hantar ke apartment for the cleaner to iron and pasang balik kat katil. 

i drove off to shangrila for my aqua zumba. nasib baik gerak awal, sebab jam kat jalan sultan ismail. reached the poolside 2.25pm. speaker semua dah ready. cuaca agak mendung so i thought tak pe lah tak payah pakai the beach umbrella tu. but after 3 songs, matahari mencanak atas kepala. aku dah rasa tekak aku memang kering. kepala dah ketat and aku pakai cap kan, lagi la agak terasa. daripada pakai specs biasa, aku tukar sunglasses. nak tak nak aku kena gak act ceria and senyum all the time. suara dah ala2 ella rocker dah. so aku banyak pakai sign language time coaching diorang dalam pool. tak ramai pun dalam 5 orang... and by the time habis tinggal la 3 orang, guests from Switzerland. sporting la diorang. lepas tu memang tekak aku dah kering and kepala dah start berdenyut. 
aku tengok jam jsut just before 4pm. my zumba sisters masih senyap. ni sure belum habis layan SRK. so aku pun drive balik dulu. dapat basahkan kepala rasa ringan sikit walaupun masih letih yang teramat sangat. aku call cleaner, dia kata lagi 15 min settle semua, so might as well i fetch her and send her back on my way out to see my zumba sisters. jumpa diorang just before 6pm.. or maybe slightly after 6pm. dah lama tak lepak ramai2, we had fun. aku dah macam mamai2 sikit, kepala dah berat. so i did not stay long pun. by 7.15pm macam tu, aku pun gerak balik...
balik ke? urmmm memang tak la kan. aku singgah keramat sebab nak pick up food yang aku dah order for the whole week since joey is at home. so, apa2 dia tinggal masak nasi je. i had 4 tupperwares of food - lauk ayam je semua coz joey bukan makan sangat benda lain. 

by the time malam, kepala dah makin berdenyut. i took the painkiller 2 biji dah kut. masih sakit.. aku try padam lampu.. sama jugak.. last2 aku gagahkan jugak bangkit pi masak air. i sipped hot water - pour some hot water dalam hot water bottle and letak bawah kepala and slept that way. rasa lega sikit lah... and i am so looking forward for a fun monday with MrH. ngeeeee😁

hahahaha laju tak korang baca posting aku ni? 

No comments: