AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

November 25, 2018

desaru here i come [part 4]

.... resort ni memang tenang and cantek and sangat sesuai for couple for honeymoon. when we got back at the resort lepas dinner, i wanted to look for some entertainment, mana lah tau ada live band ke by the beach. boleh la lepak lagi sambil mengopi. but somehow the resort dah agak sunyi. maybe sebab it was not really on the weekend kut. kat lobby pun tak de orang. cuma kat area poolside tu macam ada lights... so we kinda follow the light.. ๐Ÿ˜† 
there is a bar behind this small Jacuzzi pool.
sampai je kat hujung tu, rupanya kat bar near the poolside tu diorang dah kemas, ada lah music sikit. and on the other part of the poolside ada a smaller macam cafe yang ada stage kecik. AH pun pergi la ke situ.. ada info notice.. la hai.. melepas lah. kat sini biasa ada 3-piece band kecuali on monday. hahahah ๐Ÿ˜ tough luck lah... it was a monday! nak balik bilik macam masih awal. kat tangan dok pegang bungkusan mee goreng mamak & roti bakar yang ayah & mama pesan tadi. i saw tempat duduk macam settee kat tepi bar tu, so kitorang pun duduk la situ kejap.. kejap je pun tak sampai 10 minit. music was a bit loud jugak kalau nak borak. i can see some people - a family and friends kut, playing by the beach. macam best jer. aku fikir, kan best kalau i get to stay here for a few more days. lagipun aku cuti sampai hari khamis kut. tapi semua tu aku bercakap sendiri je lah... banyak expenses nanti kalau stay lagi satu hari. ishhh tak leh... tak leh...
the beach was nicely lighted.. and terang benderang.. cantik sepanjang pantai 
kitorang jalan lagi kat tepi bilik kitorang, and ada swing yang cantek, tempat aku ambik gambar siang tadi dengan marissa.. malam pun cantek jugak with all the lightings... tapi segan pulak dengan AH nak ambik gambar lagi kat situ. sure kang dia ingat, minah ni pantang betul - suka benor nak ambik2 gambar... haa..memang la pun kannn. so aku pun padamkan lah hasrat. tapi bila dah nak sampai bilik tu, aku ajak la AH selfie. harap2 dia ok lah.. tak de awek/bini yang nak marah kut.. aku bercakap sendiri. si AH ni memang terlalu selamba and orangnya tenang je.. kalau bercakap pun lembut je.. he is so different dengan character yang dia portray masa atas kapal - which i thought at that time orangnya mungkin tegas atau garang. time ni aku rasa aku dah comfortable dengan AH tapi of course lah masih control perangai walaupun aku pun selamba jer tak la gila2 sangat. aku ni bukan jenis ada banyak perangai, kiranya. maksud aku, dengan sesiapa pun perangai/sikap/character aku sama jer.. means, what you see is what you get kind of person. kalau dah kenal, mungkin senang kut. kalau aku pun selesa dengan sesiapa, aku akan banyak cakap. kalau tak, aku lebih senang diam2, and perhatikan orang. kira i will just jadi observer la, haaa gitu. 

mata dah memang agak berat, tapi aku rasa macam sayang pulak nak tido awal. ye lah, bila lagi aku depat dapat lepak dengan AH kan. sementara aku tak de sesiapa... tetttt.. and aku masih bebas untuk lepak and hang out dengan sesiapa.. tetttt.. and of course while AH pun masih single.. which tak lama kut... hahaha ๐Ÿ˜‚teetttttt.. nak ajak AH stay up lama2, risau gak kut kut la dia penat.. ye lah.. dia drive dari kuantan.. pastu balik kampung dia dulu kat mersing, and then drive ke desaru nak jumpa aku.. penat kowt.. so i guess time tu, we better get back to the room. 
on the other side of the resort pulak walking towards our room
so we got back to the room. aku terus naik and check on ayah and mama... both of them masih main phone atas katil. ini lah dia couple zaman sekarang - walaupun orang2nya orang zaman dulu.. asyik main hendphone jer.. ๐Ÿ˜‹ dah letak food kat bilik my parents, aku pun turun balik nak tukar baju. and kemas2 sikit the room's bar counter. yes, the room has a bar counter. and siap ada tips how to play games for partner lagi.. hahaha ๐Ÿ˜œmemang fun bilik tu. aku sambil pasang tv, tapi bukan ada movie best pun. aku kemas apa2 yang patut. masa tu dah memang lewat lah.. 

N1 offered AH to sleep in their room coz they have an extra bed. but as aku agak, memang la AH tak nak... aku pun tak nak bagi (sort of ๐Ÿ˜‹) .. jauh kut jarak our rooms.. and bakpe kawan aku nak lepak sana.. kitorang nak borak2 lagi sampai lewat malam.. aku pikir lah kannn masa tu. so aku dah settle clear a few things kat ruang tamu tu.. or the living area sebab AH nak tido kat situ.. takkan nak biar sepah2.. nanti serabut kut nak rehat kat situ. and lepas aku tukar baju, aku tengok AH mata dah kuyu kat sofa.. 

"you nak buat apa tu?"  tanya AH. 
"ada nak check kerja kejap online"  aku cover line.. padahal... aku nak ajak tengok movie sebenarnya, tapi bila tengok dia macam nak dah letih, aku pun macam tak sampai hati.. so aku ingat betul2 la nak check email kerja kejap.. or maybe i can blog a bit. 

as i thought... tak lama tu, elok jer aku intai AH... laaa... dia dah berlayar di alam mimpi rupanya.. ๐Ÿ˜€ so aku pun switch off la laptop aku, nak kena tutup lampu so that dia boleh tido dengan selesa.. he must be so tired.. driving and aku pulak heret dia ke sini sana.. kikikiki ๐Ÿ˜€ sebelum aku naik atas, i woke him up coz he was sleeping on half of the sofa. aku dah sediakan bantal and selimut untuk dia. suruh dia tido selesa sikit.. and aku pun naik atas join mama & ayah, lepas tutup lampu... 

tapikan.. kalau la si AH ni laki aku.. memang tak de chan dia nak tido.. confirm aku kacau and layan aku tengok movie! hahahha ๐Ÿ˜„
this is not him, but the best illustration to show how he sleeps.. heheheh ๐Ÿ˜€ gigih aku cari gambar kat internet tau! 

No comments: