AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

September 26, 2018

tenggol here i come (PART 5)

ice breaking session:

since my BCD kaput, i had to rent one from the dive centre. sampai2 je kat jetty tu, i went to the store with SA to get a BCD. of course i wish i had my own tapi tak pe lah maybe tak de rezki la tu. nak beli baru pun belum tentu akan dive selalu. 

kitorang semua berkumpul kat tepi and starting to know each other better - so yeah he was there too
of course with his usual smile and there is something about him that just attracts me. maybe his quietness and being observant? tapi tak boleh la pandang lama2 sangat pun. sah2 orang punya.. tettt...

macam biasa la kan... posing gambar memang lebih2 lagi2 si LS ni.. hahhaha dia ni memang. tapi bagus jugak la banyak la gambar kitorang yang you all boleh tengok. nanti final part aku share link to the whole album.

jom gerak!

so our boat came, and kitorang gang mak jemah pun naik lah boat tu macam bersemangat ni nak naik kapal maritim. ye lah kan ingat senang ke nak dapat the opportunity. dalam boat just kitorang 5 orang je la yang ala2 kecoh dok ambik gambar lah ambik video lah.. and bila nampak je betapa besarnya kapal maritim tu, terus excited! dah terbayang dah... mat mat sado kat atas tu... **sambil urut2 dada - sabar ain ** kih kih kih 😂 again, jangan la marah.. sah2 semua pangkat2 adik kut.. tapi tak per .. bukan depa tau pun umur aku berapa khennnn...
yeah thats me lah, happy2 je kalau pi mana2 or buat apa2 coz i wanna enjoy life (tanpa melanggar batas lebih kurang la) lagi pun ini kan short break yang di nanti2. somehow aku dah rasa that excitement. bila dah dekat, nampak dah guys kat tepi2 kapal tu. adehh la... cair kejap weh.. 

and aku rasa sekarang his group and our group memang sort of dah bergabung dah. well, they are nice people which i will never know if we will meet again or the friendship continues after the trip kan. 

dah macam jakun wehh naik kapal besar... terasa macam aku pulak polis kat situ.. heh.. entah maybe sebab dulu pun berangan nak jadi polis kan tapi tak boleh. dalam kapal tu pun kitorang macam boleh sesat. brader2 atas kapal tu semua muka serious - well majority lah. so aku pun tak tau nak act macamana. nak senyum lebih2 kang depa ingat aku gatal pulak - padahal aku ni memang pemurah bab2 senyuman or more to sengih lah. and bila dah kenal aku friendly je. 

kitorang masuk kat area yang ada kerusi meja. first thing yang aku ingat masa tu is cerita pulang. "macam ni rupanya kerja atas kapal eh", bisik hati aku. cheywah... macam drama 😋 masa tu aku belum tau fungsi maritime officers ni apa eh. aku ingatkan diorang is police marine. ye lah mana la aku tau.. 

segala ceruk kut kitorang masuk, aku masuk dapur macam rumah sendiri dah sebab bancuh kopi.. hahaha ehh bukan bancuh, tambah air panas sebab manis sangat. itu lah breakfast aku kopi o cicah biskut.


nah aku hidangkan compilation from my ig stories buat tatapan you all pembaca ainkalam.com. hope you enjoy...  till the next posting.. keep on smiling!

No comments: