AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

September 25, 2018

TENGGOL HERE I COME (PART 4)

i really got to make myself macam ala2 back to the past to write these postings for you. knowing me with selective memories, kira ok la jugak kan. so i am trying to share the best and most that i can with you. why? because i love my readers and truly appreciate you coming back to my blog to read my rambles. yes, you are one of them, sampai ada yang tunggu ada internet signal just to read my blog and next postings. ๐Ÿ˜‰tetttt... 

16th September 2018

so, the day finally came. i woke up 530am, got into the shower first before my 2 roomates and performed subuh. doa kow2 punya, Ya Allah permudahkanlah urusan kami pada hari ini, gitew... and the first person i texted was N3 and informed her that she is my emergency contact just in case anything happens. well, hey, you will never know, and want to make sure all my family members know what is going on (try not before the event... or they will bebel to the max kinda? lol ๐Ÿ˜…

taking my fav routine intake now, jamu dratu, very early in the morning. while getting prepared and dressed up, sempat lagi bancuh kopi 3 in 1 and share sama2. i try not to drink or eat too much before any dive coz takut nanti end up bagi ikan2 makan, well, you know what i mean. 

we get all our gears in the car and drove to scuba network dive centre. we arrived just before 7am. tangan aku dah makin sejuk.. dada dah rasa macam boleh dengar jantung sendiri. memang aku cuak... serious shit man. depa semua nampak pro (memang pro pun lah kan) but tak pe, i told myself, "maintain cool ain, stay calm kata omputih"
kita dah mandi hokeh
they prepared light breakfast for all of us, tapi somehow, memang tak de appetite. memang la takut lapar but just cant makan lah.. takut kang nak cari toilet satu hal. aku ni jenis, makan terus buang punya. (maybe sebab tu tak lah senang badan naik - kecuali memang aku mentedarah!)

mesti korang tertanya2 kan what happen to that guy? heh heh ๐Ÿ˜‹tunggu, sabar... masa tu aku tengah lepak dengan few people yang aku dah kenal malam tadi. sambil diorang makan, nampak sedap je. pastu tetiber... jeng jeng jeng.. kelihatan lah mereka.. taraa... nampak benor muka fresh baru mandi. err harap2 diorang mandi lah kan.. bukan apa aku tau je orang2 yang kadang nak pi dive pagi atau swimming pagi so diorang tak mandi. hahahaha ๐Ÿ˜‚ tapi BUKAN AKU ye. aku ni jenis kalau bangun pagi sebelum keluar rumah memang wajib mandi. kalau tak nanti aku pening!

kitorang memang teruja bila cerita nak naik kapal maritim ni. biasa lah kan kalau tengok men in uniform ni, sis agak teruja gitu. yeah, i like men in uniform tu yang sampai nak masukkan joey ke rmc tapi awal2 joey reject. ada ke ayat dia.. "takat mama nak masukkan joey ke rmc sebab smart pakai uniform? ma, joey masuk pbsm pun pakai uniform!" alahai anak aku ni.. ishhh.. loyar buruk betul sambil lisa dah gelakkan aku! bertuah punya anak2! tapi dalam hati, "ala kalau ada pun yang kacak2, sure level adik2 since aku pun bukan la muda lagi.. lol,๐Ÿ˜‚. tapi tak salah kan cuci mata?"

okay back to dive center...nampak tak cepat betul aku lari topik kejap. anyway, lepas masing2 ambik light breakfast kitorang pun naik lah bas sekolah. and aku lucky jugak sebab dapat naik bas sekolah sama2 dengan dia. tapi tak leh la pandang2 sgt.. ish.. control sket ain! 

US early in the morning... ceria kan?
gang bas sekolah pulak



to be continued... nak siap2 pi kerja ni weh... muuahhh ๐Ÿ’‹

No comments: