AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

April 10, 2013

pencarian pembantu rumah :p


hehee ye... betul lah itu... sebenarnya it is not a need but it is more of a nice to have. sekarang ni time memang ketat, alhamdulillah joelis tak cerewet. setakat aku nak masak weekdays, memang bertuah lah kan. kalau weekend pun ikut mood. aku rasa ada lagi ayam fillet dalam freezer tu.. esok lusa, hukum masuk tong sampah la jawabnya. and apa lagi eh dalam freezer aku tu? hmm haa.. favorite aku dgn lisa, capati brand kawan. memang sedap makan dengan sardine. pergghh.. kalau aku goreng tu (tanpa minyak), mesti sekali 3 keping aku makan. 

okay, back to pencarian pembantu rumah... aku tengah carik yang untuk lived-in.. kira2 jadual dia, kemas rumah, settle laundry and masak - lebih kurang 3 kali sehari. pastu jumaat pukul 7 petang dia boleh balik and datang balik hari ahad pukul 2pm... ha macam tu lah.. aku jumpa ada satu website ni.. yang menariknya macam semua malaysian yang mintak kerja sebagai pembantu rumah sini.. tak per, aku try dulu... dah hantar email kat 5 orang and sms.. baru 1 dapat respond, itu pun dia kata salah nombor, ada orang tersilap letak 1 digit nombor dia. hmmphhh..

and sekarang ni yang leceh sebenarnya part laundry.. tak tau la.. dah kena mencuci lebih kerap... maka naik menggunung la kain dalam bilik maid/laundry room tu.

No comments: