Skip to main content

Follow me on FB or like my FB akofitness720

aku, lempeng & sambal tumis

haaa!! ambik kau.. bila mood menulis dah banyak.. macam ni la jadi nya... tapi sekarang ni bahan2 yang baru yang aku tulis. kisah aku, lempeng & sambal tumis. sekarang ni tengah sedih sebab orang yang kata nak buat tu tak buat... :"( so, pagi tadi aku pi beli mee goreng sebab aku wassap dia.. dia senyap jer.. ehemmm... tsk tsk...

dari aku kecik sampai dah besar, parents aku ada maid... kemudian bila aku dah ada anak, aku pulak ada maid sendiri. aku teringat sorang maid aku ni, nama dia 'nor', orang dia kecik jer.. pakai specs.. and kalau dia buat kerja kat rumah memang ligat. lepas tu dulu kalau dia buat lempeng & sambal tumis.. perghhh sehingga menjilat jari.. memang sampai kebas bontot la aku duduk kat dining chair tu. dia buat lempeng tu, nipis... pastu sambal tumis ikan bilis dia, kalau dapat bilis yang rangup tu lagi best... perrghhh... *dah telan air liur sendiri ni* :p

aku pinjam gambar ni dari seorang blogger :) terima kasih...
tapi sekarang payah nak dapat lempeng yang sedap ni... kalau dapat orang bawak ke office... waahh memang aku sengih sampai telinga la.. yang rajin buat si orochi tu... aku selalu la ngicak dengan dia.. dah la suka tayang kat instagram.. cheh...  apa2 pun, aku menanti lah dengan penuh kesabaran... takat nak aku buat sendiri... dah berzaman aku tak buat sambal tumis sendiri.. hmmm dah malas kan, nasib la tunggu orang buatkan.. :P

Comments

~ akak..!!!!!! adeeii..ske sangat bagi orang rasa bersalah sgt sgt sgt nih..ini tidak adil!!! wsap tak balas sbb dok dalam "gua" nih memang line tenet tak ada la kak..bukan sengaja tak nak balas tau..nanti nor buat byk..akak kena abiskan..!!!! tak kira..kena abiskann..!! dgn syarat..tak bole kongsi dengan org yang nor tak ske..!! ahahaha..bersyarat bagaikan..tp tak kira..!! ahahaha..komen yang paling panjang yg penah nor komen kat blog akak kot..ahahaha..maafkan sy ye kak..wink..! wink..!!

Popular posts from this blog

Pops Eatery Wangsa Maju - my personal review

today was the first time that i did my groceries shopping online. i am a happy mom, wife.. etc.. hahaha :D then lisa said she was hungry and she feels like eating at Pops. we asked joey if he wants to come along.. and as usual, his first choice would be his anime. :p anyway, it was supposed to be my early dinner but i failed miserably... i had half portion of chinese fried rice. okay, here's my review about the restaurant. lisa has been promoting this place to me for a long time. date of visit: 24 Jan 2015location: PoP's Eatery, Lot 28055, Jalan Wangsa Delima, Pusat Bandar Wangsa Maju, Seksyen 5, Wangsa Maju. Tel: 03-4144 3162place & decor: simple and nice looks cosy for lepakking. cleanliness: 9 out of 10. restaurant service: efficient, quite fast. maybe because we were the only customer at that time. we noticed that they have too many workers. they could cut down into half to cut cost :p #justsayingfood: food was yummy... it exceeds my expectation... price: we are okay w…

FaFau and I on MHI 20 June 2016

yeah i am supposed to sleep but right now i am busy copying the song for MHI that is supposed to start at 8am. looks like i won't be able to sleep after sahur huh? :D how do i get the opportunity? well thanks to my youngest sister and bakal adik ipar :p hehehe :D and yey... i get to meet up with FaFau again. she is kinda cool and funny and sempoi. and it is like i have known her for so long when talking to her. and she is pretty friendly too.

so yeah... what i did today was, i had to run to the saloon to do my hair.. hahaha :D i can have my workout today to replace my cancelled session yesterday but... errmm if i workout then i will sweat and i need to wash my hair again! so, i decided not to do any weight training.. hik hik.. so yeah.. stay tuned tomorrow everyone and watch FaFau and me with the simplest ZUMBA routine :D

and if you want to enter the contest, check out my ig @zin_ako.



when my son calls me by name instead of Mom :p

it has been a long time since my kids send me appreciation notes. i have begun to think that this is what i will have to go through and accept :) as my kids are growing up and they, especially joey, are no more as expressive as before, as when they were much younger. and perhaps, i should learn to be less sensitive about these things and just focus on them being a grown up. errmmm well not really about joey looking at his room condition!

but today, as i was rushing in the morning to open up my studio for yoga, they both came into my bedroom and gave me these :) hehehe :D it was funny, and thoughtful at the same time :D


ya Allah, thank you so much for giving me such beautiful children - please protect them wherever they go and may they both become anak2 yang soleh & solehah.  Love you both so much... Saaa & Adik :*