AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

April 10, 2013

aku, lempeng & sambal tumis

haaa!! ambik kau.. bila mood menulis dah banyak.. macam ni la jadi nya... tapi sekarang ni bahan2 yang baru yang aku tulis. kisah aku, lempeng & sambal tumis. sekarang ni tengah sedih sebab orang yang kata nak buat tu tak buat... :"( so, pagi tadi aku pi beli mee goreng sebab aku wassap dia.. dia senyap jer.. ehemmm... tsk tsk...

dari aku kecik sampai dah besar, parents aku ada maid... kemudian bila aku dah ada anak, aku pulak ada maid sendiri. aku teringat sorang maid aku ni, nama dia 'nor', orang dia kecik jer.. pakai specs.. and kalau dia buat kerja kat rumah memang ligat. lepas tu dulu kalau dia buat lempeng & sambal tumis.. perghhh sehingga menjilat jari.. memang sampai kebas bontot la aku duduk kat dining chair tu. dia buat lempeng tu, nipis... pastu sambal tumis ikan bilis dia, kalau dapat bilis yang rangup tu lagi best... perrghhh... *dah telan air liur sendiri ni* :p

aku pinjam gambar ni dari seorang blogger :) terima kasih...
tapi sekarang payah nak dapat lempeng yang sedap ni... kalau dapat orang bawak ke office... waahh memang aku sengih sampai telinga la.. yang rajin buat si orochi tu... aku selalu la ngicak dengan dia.. dah la suka tayang kat instagram.. cheh...  apa2 pun, aku menanti lah dengan penuh kesabaran... takat nak aku buat sendiri... dah berzaman aku tak buat sambal tumis sendiri.. hmmm dah malas kan, nasib la tunggu orang buatkan.. :P

1 comment:

Unknown said...

~ akak..!!!!!! adeeii..ske sangat bagi orang rasa bersalah sgt sgt sgt nih..ini tidak adil!!! wsap tak balas sbb dok dalam "gua" nih memang line tenet tak ada la kak..bukan sengaja tak nak balas tau..nanti nor buat byk..akak kena abiskan..!!!! tak kira..kena abiskann..!! dgn syarat..tak bole kongsi dengan org yang nor tak ske..!! ahahaha..bersyarat bagaikan..tp tak kira..!! ahahaha..komen yang paling panjang yg penah nor komen kat blog akak kot..ahahaha..maafkan sy ye kak..wink..! wink..!!