AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

August 3, 2012

donation is welcomed :)

dear beloved readers,
i am taking this opportunity to share this info with you, so spread the words... :) for verification purposes, please call the phone number given in the message :) 




Assalamualaikum wrt.wbt.

Dato'/Datin/Tuan/Puan yang dirahmati Allah,

RAMADHAN Bulan yang dirindui oleh seluruh umat Islam yang menagih kelebihan yang ada pada bulan yang mulia ini. Ramadhan bulan rahmat dan keampunan. Bulan yang membuatkan umat Islam berlumba-lumba melakukan ibadah sedekah kerana meyakini akan pahala yang berlipat kali ganda.

Sayyidatina Aisyah (r.a) berkata; “Rasulullah S.A.W jika masuk bulan Ramadhan membebaskan setiap tawanan dan memberi kepada setiap orang yang meminta” - Riwayat Al-Baihaqi.

“Puasa itu merupakan perisai bagi seseorang dari api neraka, sebagaimana perisai dalam peperangan” - Hadith riwayat Ahmad, An-Nasa’i dan Ibnu Majah

Meyakini keberkatan pada bulan Ramadhan yang mulia ini, BAITUL KASIH meneruskan usahanya dengan menganjurkan projek RAYUAN RAMADHAN yang merupakan satu inisiatif murni bagi meraikan rumah-rumah amal dibawah naungannya, antaranya seperti berikut :

1. Rumah Kasih Harmoni ( 6 tahun & kurang)
2. Rumah Siraman Kasih  (7 - 12 tahun)
4. Baitul Rahmah (Warga Emas)
5. Baitul Hanani (anak yatim & asnaf zakat)   

Di sepanjanag bulan Ramadhan ini pihak BAITUL KASIH akan menyediakan makanan untuk berbuka puasa, more selepas solat Terawih dan bersahur kepada lebih 180 orang anak-anak yatim, miskin dan anak-anak terbiar di 4 buah rumah amal di bawah naungan kami.

Bagi jiwa-jiwa yang sentiasa mengintai peluang untuk membuat infaq atau sedekah bolehlah bersama-sama memberi sokongan dan bantuan kepada usaha ini dalam berbagai-cara:

(a) Memperpanjangkan mesej ini kepada badan-badan koporat dan individu.
(b) Menaja majlis berbuka pusa dan sahur.
(c) Menghulurkan bantuan untuk keperluan Hari Raya samada dalam bentuk barangan atau kewangan.

KEMUDAHAN MENYUMBANG
(a) Bagi penyumbang yang ingin menghulurkan sumbangan dalam bentuk cek dan mahu pihak kami sendiri mengambilnya, cek tersebut hendaklah dibuat atas nama dan akaun berikut:
PERTUBUHAN KEBAJIKAN BAITUL KASIH: MAYBANK:5621-8812-8345

(b) Sumbangan tunai melalui mesin ATM atau system perbankan online terus ke akaun:
Rumah Kasih Harmoni: MAYBANK: 5121- 8313- 4032

 (c) Sila emailkan maklumat sumbangan anda kepada: pkbk@baitulkasih.org.my atau maklumkan terus sumbangan anda samada menalifon terus atau mengirim system pesanan ringkas (SMS) kepada mana-mana wakil kami yang dinyatakan dibawah.

Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan sila hubungi sekretariat kami di talian 03-42567224, Fax: 03-42527527 atau menghubungi wakil-wakil kami seperti berikut:
(a) Pengerusi - Ustaz Zahari bin Alwi: 013-3303430
(b) Bendahari BAITUL KASIH - Khairul Bariah bt. Mian: 017-3494313

Kami di PK BAITUL KASIH mengucapkan jutaan terima kasih diatas sokongan dan sumbangan anda. Semoga Allah swt memberkati usaha-usaha kita.

Sekian dan selamat menjalani ibadah berpuasa di bulan Ramadhan al Mubarak. Terima kasih.

Wassalam.
  

Yang berusaha,

Rohana binti Ali
Timbalan Pengerusi PKBKWPSEL

Your Way To Financial Freedom

3 comments:

bicara mak dara said...

assalammualaikum dik.. mak dara minta izin untuk war warkan tentang hal ini di blog mak dara boleh? diharapkan semoga ada pihak yang prihatin mahu menghuurkan bantuan

Ain Kalam said...

waalaikumsalam mak dara,

benda yang baik, sila sila lah war2kan :) semoga mereka mendapat sumbangan dan meringankan tanggungan.

Thank you! :)

Unknown said...

nice entry.. :)
http://chocolateholic4eva.blogspot.com