AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

May 9, 2012

aah??? kereta ku rosak?

first of all, sorry, but just need to write in bahasa melayu... :) it doesn't sound nice and expressive in english :p hehehe :D

lampu kat tangki minyak memang dah bernyala... tapi baru jer... just after i left my office. so, i thought, ahhh.. sempat lagi ni. so, semalam was really a full day for me... nak rush dari office uruskan my prince and princess. joey punya tuition one after another semalam. mula-mula science pukul 4pm - 6pm and i have to rush from the office untuk sampai di bukit antarabangsa by 6pm...sah sah lah tak sempat... so, tak per, plan ambik joey lewat sikit, bagi chan dia main bola dulu dengan kawan2 tuition dia. jadi, i went to my parents' house dulu, jemput lisa. alhamdulillah dapat lauk, udang masak masam manis sebab kebetulan maid tengah masak... aku pun cilok sayur sikit dalam 5 keping kut... hehehe koyak dari sebijik sayur tu... ala...apa tu kobis cina... kalau beli sebijik, memang layu la dalam fridge rumah aku tu kan... so, amik sikit...thank you ma.. hehehe :D ishhh tengok tu, dah lari topik! 

ok, so, done ambik lisa... masa ni minyak kereta memang nyala... tapi aku pikir, tak pe, nanti lepas jemput joey, terus isi minyak kat petronas BA tu. tapi... jeng jeng jeng.... elok je sampai kat sungai sering... tetiba, kereta aku dah tersengguk2 semput.. alamaks!!! apa pasal pulak nie... takkan rosak tetiba kut... tak da warning tak da apa? jadi, aku try drive ke belah kiri jalan... nak naik terus ke petrol station memang tak sempat dah... kereta aku dah mintak nyawa ni...!! aku try jugak tekan minyak... boleh jalan sikit2... elok nak belok ke simpang kanan... dia batuk2 lagi... adussss!! kereta dah la laju2 turun bukit tuh... depa ingat kat track gamaknya... suspen jugak aku nak melintas dengan kereta yang tak tau ada tenaga ke tidak nih.... hmmm... lisa dah tanya... ma, kenapa ni ma? ma? aku pun cakap lah.. entah... tak tau la girl... tak de minyak kut... heheheh :D lisa was like, ma???! ahaksss... anyway, alhamdulillah kereta berjaya masuk ke area taman bukit mulia... lepas tu.. hmmm amik ko..terus tak nak jalan... bila start enjin pun macam sedih jer bunyi dia...
ini bukan aku yaaa... :P hahahah
aku pun call lah kaiser...hmmm tak angkat... sah2 kat gym... dia kalau mengajar memang tak angkat phone. ok tak per... aku pun call lah, dick, kawan kaiser... hampeh... dia kat damas... so, aku call lah cikgu tuition joey nak bagi tau kereta rosak, lambat sikit ambik joey... line pulak tak berapa clear, dua tiga kali phone line putus. tapi sempat jugak lah bagitau cikgu A, rosaknya kat mana... tak sampai 5 minit... cikgu A sampai dengan anak dia and joey naik motor.. heheehe :D kelakar... 

cikgu A call kenalan dia mekanik.. tak berani nak tengokkan sebab kereta aku bmw.. aduss.. aku pun segan gak.. kaghang kut2 la sebab minyak tak de jer... memang lah malu... kan... hahahaha :D so, last2 aku cakap kat cikgu A, tak pe lah, aku pergi beli minyak keter dulu... and terus cikgu A offer nak tolong belikan sebab dia naik motor :D aku pun bagi la duit rm10 beli minyak kereta... sementara tunggu tu, kesian joey dengan lisa lapar... nasib baik aku dah ada singapore fried mee hoon memang ready untuk dinner joey kalau dia pi tuition awal... lisa dengan aku boleh makan kat rumah jer, tunggu aku masak. tapi akhirnya, dua orang tu dah bantai mee hoon tu ...hehehe :D si joey berhenti makan pun sebab air dah habis :P and kenyang jugak lah nyamuk2 kat situ dok gigit kitorang...

upih kelapa :)
tak lama kemudian cikgu A sampai dengan sebakul mintak petrol (macam bakul sampah ikea tu...hehehe ) dan yang uniknya ada upih kelapa sekali... fuhhh very resourceful kata lisa :) jadi... korang imagine sendiri lah ye... cikgu A masukkan sikit hujung upih tu kat lubang petrol kereta, lisa tolong pegang & cikgu A tuangkan minyak... aku ingat nak ambik gambar tapi takut pulak kalau ada spark and meletup ker apa ke... hehehe :D jadik tak de la gambar sebenar, okay... 

kesimpulannya... LOL :D kereta aku cuma kehabisan minyak!! memang kena gelak lah kannn... siap dengan kawan sekolah aku yang lalu pun berhenti to check on me... terima kasih ya IZ... sebab berhenti :D hehehe apa2 pun alhamdulillah :) 

pengajaran: dah balik kena bebel lagi dengan kaiser kan.. dia kata since i know you, this already happened 3 times! errkkk ye ke?? hahahaha :D lepas ni, kalau minyak kereta tinggal sesenggat, MESTI ISI! 

terima kasih banyak2 cikgu A sebab tolong hantar joey ke situ and belikan minyak kereta... hehehe :D thank you thank you... siap pakai upih kelapa yang tak tahan tuhh!! :D

No comments: