AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

March 30, 2011

antara dunia & akhirat

somehow rasa macam heavy je posting aku pagi ni. selepas terpukul dengan komen orang yang aku anggap kawan.

semakin lama semakin kerap aku tengok kawan2 pergi menunaikan umrah.. bila tengok rasa seronok. nak jugak menjejakkan kaki aku kat situ. tapi masih belum dapat lagi. insyaallah, satu hari aku pasti ke sana, dengan joelis :) dalam pada itu ada jugak kawan2 yang masih leka dengan duniawi. perrgghhh bahasa... dahsyat. bila dah masuk bab2 gini kena lah pulak pakai bahasa ibunda ye? ehh chop.... aku tak boleh pakai bahasa ibunda aku... kaghang korang sumer lagi tak paham. bahasa ibunda aku, bahasa jawa :)) hehehe :D bila tgk kawan2 yang masih alpa, aku jadi takut... kadang2 aku gitu jugak cuma tidak ke tahap yang keterlaluan gitu (pada penerimaan aku - penerimaan orang mungkin berbeza). igghh... astaghfirullahalazim... ngeri... bila pikir2 balik. dan aku akan terpikir, 'sampai bila diorang nak enjoy macam ni? ermmm agak2 mak bapak diorang tau tak?'  *sigh* entah lah... kadang2 dengan kawan2 sendiri pun tak boleh cakap apa2.. kita tengok saja lah... karang silap2 cakap walaupun nak bagi salam, orang boleh kata kita jaga hal orang... malas nak amik peduli dah... bak kata orang.. kubur masing2... apa2 pun... aku masih perlu memperbaiki diri aku sendiri.. sebab sekarang ni, aku pulak diantara akhirat dan duniawi... errmmm rasanya tak salah kan? beribadat seperti akan mati di keesokan hari, bekerja seperti akan hidup selama2nya :)
insyaAllah aku pasti ke sini
 

No comments: