AKO Car Rental by GreenMatrix

AKO Car Rental by GreenMatrix
Need to Rent A Car/Bike/MPV? Click here. Do help me to increase followers :)

September 25, 2006

aku hanyalah hambaMu yang amat lemah

numb is the word. i dont know or perhaps i dont feel anything. work is frustrating. felt unappreciated. something needs to be done. i am feeding 2 + 1 mouths single handed. cannot depend on others to live. i may not dare to jump to another organization but if things do not change and not on my side, i will have to do it. meanwhile, God, please help me to retain my performance or at least make me happy to be where i am right now. please forgive me for not remembering You enough that i am facing all these challenges, one after another.

karma - what goes around comes around. :) we will wait and see. pray for the best! you are making the same mistake, human! sesungguhnya Tuhan akan sentiasa di sisi hambaNya yang benar. Ya Allah ya Tuhanku... please give me the strength to be on the right path, amend my mistakes, jauhi yang Engkau mungkari. aku hanyalah hambaMu yang amat lemah.

Bingkisan Doa

Ya Allah...
Seandainya telah engkau catatkan....
Dia milikku tercipta buatku....
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagian antara kami...Agar kemesraan itu abadi...
Dan ya Allah... ya tuhanku yang maha mengasihi....
Seiringkanlah kami melayari hidup ini ....
Ke tepian yang sejahtera dan abadi...

Tetapi ya Allah....
Seandainya telah engkau takdirkan...Dia bukan milikku....
Bawalah ia jauh dari pandangan ku....
Luputkanlah ia dari ingatanku....
Dan peliharalah aku dari kekecewaan....
Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti....
Berikanlah aku kekuatan....

Dan ya Allah yang tercinta...Gantikanlah yang telah hilang...
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah....
Walaupun tidak sama dengan dirinya... Ya Allah ya tuhanku...
Pasrahkan lah aku dengan takdirmu....
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan....
Adalah yang terbaik buatku...Kerana engkau maha mengetahui....
Segala yang terbaik buat hamba Mu ini...

Ya Allah....
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku....
Di dunia dan di akhirat....
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini...
Jangan engkau biarkan aku sendirian....
Di dunia ini mahupun di akhirat
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran....
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yg beriman....
Supaya aku dan dia sama2 dapat membina kesejahteraan hidup....
Ke jalan yang Engkau redhai...Dan kurniakanlah padaku keturunan yg
soleh.

AMIN... Ya Rabbal A'lamin.

No comments: